Friday, July 11, 2014

ဇုန္ကားအပ္ခြင့္ေၾကာင့္ စလစ္ေဈးထက္ဝက္ခန္႔ က်ႏုိင္


ဇုန္ထုတ္ဂ်စ္ကားတစ္စီးကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု − ေက်ာ္ဇင္သန္း)
စက္မႈဇုန္ကားမ်ားယာဥ္ အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံခြင့္ကို ဇူလုိင္ ၁၄ ရက္မွစတင္ခြင့္ျပဳလုိက္ သျဖင့္ ေဈးကြက္တြင္း၌ ကား စလစ္ေဈးထက္ဝက္ခန္႔က်ဆင္း လာႏုိင္သည္ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေဈးကြက္ကြၽမ္းက်င္သူမ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
‘‘စလစ္ေဈးက်ေတာ့ ကား ေဈးလည္းက်လာမွာပဲ။ သံုးစြဲသူ အေနနဲ႔ေတာ့ ေဈးသက္သာေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ့။ စလစ္ရထား တဲ့လုပ္ငန္းရွင္ေတြေတာ့ နစ္နာ တာေပါ့’’ ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ ေမာ္ ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္ေရးႏွင့္ ျဖန္႔ ျဖဴးေရာင္းခ်ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္း အဖြဲ႕ဝင္ ဦးေအာင္ေဇာ္ ဦးက ေျပာသည္။
ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း လဲ လွယ္ေသာ စလစ္မ်ားမွာ လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ တစ္ေစာင္လွ်င္ က်ပ္ သိန္း ၈၀ ဝန္းက်င္အထိ က်ဆင္း လာသည္။ ကားစလစ္ေဈးသည္ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကား မႈဦးစီးဌာနမွ ေၾကညာခ်က္မထုတ္ မီအထိ တစ္ေစာင္လွ်င္ က်ပ္ ၁၀၅ သိန္းေက်ာ္ ေဈးရွိသည္။
‘‘စလစ္ေဈးက်၊ ကားေဈး က်တာကို ဂ်ပန္က ေလလံေဈး ျမႇင့္လုိက္မွာပဲစိုးရတယ္။ ဒါဆုိ ျပည္သူေတြအတြက္ ဘာမွအက်ိဳး မရွိမွာစိုးရတယ္’’ ဟု Farmer Auto ကားအေရာင္းျပခန္းမွ မန္ေနဂ်င္း ဒါ႐ိုက္တာ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ေျပာသည္။
ျပည္တြင္း၌ ကားစလစ္ေဈး သည္ ၂၀၁၃ ေအာက္တိုဘာမွ စတင္၍ ေဈးျမင့္တက္ခဲ့ၿပီးတစ္ ေစာင္လွ်င္ က်ပ္သိန္း ၁၂၀ ေက်ာ္ အထိ ျမင့္တက္လာသည္။ ကား စလစ္တစ္ေစာင္၏ ေဈးႏႈန္းသည္ ပံုမွန္ဆုိလွ်င္ က်ပ္ ၆၅ သိန္းဝန္း က်င္သာရွိၿပီး ဝယ္လိုအားေၾကာင့္ ေဈးျမင့္လာခဲ့ေၾကာင္း ျပည္ပမွ ကားတင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားက ေျပာသည္။
လက္ရွိတြင္ ျပည္ပမွ ကား တင္သြင္းမႈႏွင့္  ပတ္သက္၍ (oss=one stop service) မွ သတ္မွတ္ေသာ လုိင္စင္တန္ဖိုး မ်ားသည္ လက္ရွိေပါက္ေဈးမ်ား ႏွင့္ ကြာဟမႈမ်ားလာသျဖင့္ ခန္႔ မွန္းတန္ဖိုးမ်ားကို ျပန္လည္ျပင္ ဆင္ေပးရန္ ျပည္ပမွ ကားတင္ သြင္းေနသူမ်ားက ဆႏၵရွိေနသည္ ဟု သိရသည္။
7Days

0 comments:

Post a Comment