Thursday, June 12, 2014

ရက္စက္ပါေပ့ကြယ္

Written by ေအာင္ၾကည္ညြန္႔ (တကၠသုိလ္) http://travelphotos.alittleadrift.com/Asia/Myanmar-Burma/Mandalay/i-TG6wNMQ/0/O/Mandalay,%20Burma%20(354).jpg
‘ရက္စက္ပါေပ့ကြယ္’ ဆုိေသာေခါင္းစဥ္မွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းဦးႏု၏ ဝတၳဳေခါင္းစဥ္တစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ ယခုေရးသားမည့္အေၾကာင္းအရာသည္ အမွန္တကယ္ရက္စက္ယုတ္မာ ေအာက္တန္းက်လွသျဖင့္ ‘ရက္စက္ပါေပ့ကြယ္’ ကုိယူ၍ ေခါင္းစဥ္တပ္လုိက္ရျခင္းျဖစ္ပါသည္။

င႐ုတ္သီးကုိ ဖ်က္သည္မွာ င႐ုတ္သီးထဲမွာ ပုိးပင္ျဖစ္သည္။ အသားထဲက ေလာက္ထြက္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ပညာေရးဌာနတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ခန္႔ က်င္လည္ခဲ့ရသျဖင့္ ပညာေရးဌာနမွ မျဖစ္သင့္၊ မျဖစ္ထုိက္၊ မလုပ္သင့္၊ မလုပ္ထုိက္ေသာလုပ္ငန္းမ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္ေနၾကေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ စီမံခန္႔ခဲြေရးဝန္ထမ္းမ်ားကုိ အားမလုိအားမရျဖစ္ကာ တင္ျပျခင္းသာျဖစ္သည္။
အူမေတာင့္၍ သီလမေစာင့္ႏုိင္ေသာသူမ်ားဟု သိရေသာ္လည္း ရိကၡာကုိ သိကၡာႏွင့္လဲၾကသျဖင့္ ခြင့္လႊတ္ႏုိင္ရန္ ခဲယဥ္းသြားပါသည္။ ႏြယ္ျမက္သစ္ပင္ ေဆးဖက္ဝင္ဆုိေသာ စကားရွိေသာ္လည္း မစားေကာင္းေသာ အသီးအရြက္မ်ား၊ အဆိပ္ပင္၊ အဆိပ္သီးမ်ား မ်ားစြာရွိသည္ကုိသိရွိၿပီး ေရွာင္ရွား ရန္ လုိအပ္လွပါသည္။
ပညာေရးဌာနမွ လစာက်ပ္တစ္သိန္းခဲြ၊ ႏွစ္သိန္းခန္႔ရေသာ အစုိးရအရာရွိႀကီးတစ္ဦးသည္ အၿငိမ္းစား ယူရန္ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔သာလုိေတာ့သျဖင့္ မိမိအၿငိမ္းစားယူလွ်င္ေနထုိင္ရန္ အိမ္တစ္အိမ္ကုိ ေတာင္ ေပၚၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕တြင္ တည္ေဆာက္သည္။ အဆုိပါအရာရွိႀကီး၏ အိမ္မွာဝန္ႀကီး၊ ဒုဝန္ႀကီးစသည့္ ပုဂၢိဳလ္ ႀကီးမ်ားေနအိမ္ထက္ အစစအရာရာ သာလြန္ေကာင္းမြန္ၿပီး နန္းေတာ္ႀကီးတမွ်၊ ဟုိတယ္ႀကီးသဖြယ္ တည္ေဆာက္သည္။
သူ၏အိမ္ႀကီးမွာ ထူးျခားေတာက္ေျပာင္၊ ႀကီးမားခံ့ထည္လြန္းသျဖင့္ ျမင္သူတကာေငးရေတာ့သည္။ ေဒသဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္မ်ားကပင္ ‘ဘယ္သူ႔အိမ္လဲ’ ဟုေမးရသည့္အဆင့္ ေရာက္သြားသည္။ အဆုိပါအရာရွိႀကီးကုိ သက္ဆုိင္ရာက စုံစမ္းေမးျမန္းမႈမ်ား ျပဳသည္ဟုၾကားသိရသည္။ အရာရွိႀကီး လည္းအခ်ိန္မေစ့မီ အၿငိမ္းစားေပးခံလုိက္ရေၾကာင္း သတင္းစာမ်ားတြင္ ဖတ္လုိက္ရသည္။ အရပ္ သတင္းမ်ား ၾကားသိရသည္မွာ ႏုိင္ငံပုိင္ေငြေၾကးမ်ားသိန္းေထာင္ခ်ီ၍ အလဲြသုံးထားသည္ဟု ဆုိပါ သည္။
ပညာေရးတြင္ ဤကဲ့သုိ႔အမႈကိစၥမ်ဳိးေတာ္ေတာ္မ်ားခဲ့သည္ကုိ သတိထားမိသည္။ မိမိကပညာေရးဌာန ကျဖစ္၍ ပညာေရးအေၾကာင္းကုိ နီးနီးကပ္ကပ္ သိရျခင္းျဖစ္သည္။ အျခားအျခားေသာ ဌာနမ်ားတြင္ လည္းလာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား၊ ေငြေၾကးအလဲြသုံးစားမႈမ်ား၊ အာဏာအလဲြသုံးစားမႈမ်ားထုႏွင့္ထည္ ႏွင့္ပင္ျဖစ္သည္။
မိမိႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ျဖစ္ရပ္မွန္ပညာေရးဇာတ္လမ္းေလးတစ္ပုဒ္ကုိ တင္ျပပါမည္။ အေျခခံပညာ အထက္တန္းတကၠသုိလ္ဝင္တန္း စာေမးပဲြမေျဖခင္ မတ္လဆန္းက ကၽြန္ေတာ္၏တူေတာ္ေမာင္ သေဘၤာအင္ဂ်င္နီယာအိမ္သုိ႔ လာေရာက္ကန္ေတာ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရပ္ကြက္အနီးရွိ တည္းခုိခန္း တြင္ သားအဖႏွစ္ေယာက္ လာတည္းခုိေနသည္ဟု ေျပာျပသည္။ တူေတာ္ေမာင္မွာ ပဲခူးတြင္ေနၿပီး ယခုဘာေၾကာင့္ပါလာတာလဲစသည္ျဖင့္ ‘လား’ ေပါင္းစုံျဖင့္ ေမးခြန္းမ်ားေမးပါသည္။
‘ဦးေလးက ပညာေရးကဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပရမွာေပါ့’ ဆုိကာ သူႏွင့္သူ႔သားအေၾကာင္းကုိ ေျပာ ျပပါသည္။ မိမိ၏ေျမး (တူကေမြးသူ) ေမာင္ဆန္နီသည္ စာေတာ္ပါသည္။ စာႀကိဳးစားပါသည္။ နာမည္ ႀကီး အ.ထ.က(၃) ပဲခူးတြင္ထားသည္။
ျပင္ပဝုိင္းတြင္ က်ဴရွင္ထားသည္။ ကေလးအ႒မတန္းေအာင္၍ နဝမတန္းေရာက္ေသာအခါ နည္းဗ်ဴ ဟာေျပာင္းရေတာ့သည္။ ပဲခူးမွတကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္၍ ေဆးတကၠသုိလ္တက္လွ်င္ ‘မေကြးေဆး တကၠသုိလ္’ သုိ႔ေရာက္သည္။ ဘာသာစုံဂုဏ္ထူးထြက္၍ ေဆးတကၠသုိလ္ဝင္ႏုိင္ေသာ ကေလးကုိ ရန္ကုန္ေဆးတကၠသုိလ္(၁) သုိ႔ဝင္ႏုိင္ေသာ ေဒသတြင္းရွိေက်ာင္းမွေျဖဆုိမွ အံဝင္ခြင္က်ရွိမည္ျဖစ္ သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ရန္ကုန္အေရွ႕ပုိင္းခ႐ုိင္ သဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ အ.ထ.ကေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသုိ႔ ေျပာင္း ေရႊ႕အပ္ႏွံၾကသည္။ သူႏွင့္ဝုိင္းက်ဴရွင္တက္ေသာ သူငယ္ခ်င္း ၂၀ ခန္႔လည္း သူႏွင့္အတူေက်ာင္း ေျပာင္းအပ္ႏွံၾကသည္။
ေက်ာင္းေျပာင္းအပ္ႏွံသည္ဆုိ၍ အဆုိပါကေလး ၂၀ လုံးသဃၤန္းကၽြန္း အ.ထ.ကသုိ႔ လူကုိယ္တုိင္ ေျပာင္းရသည္မဟုတ္ပါ။ ပဲြစားႏွင့္စာရင္းဇယားမ်ားသာ ေျပာင္းျခင္းျဖစ္ပါသည္။ စာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ မဟုတ္ဘဲ နဝမတန္း၊ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာသင္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးအတြက္ ေက်ာင္းေျပာင္းအပ္ႏွံခမွာ က်ပ္ကုိးသိန္းျဖစ္ပါသည္။
နဝမတန္းတြင္ ေက်ာင္းစာရင္းဝင္ေသာ္လည္း တစ္ႏွစ္လုံးေက်ာင္းတက္စရာမလုိပါ။ ပဲခူးရွိမိမိအိမ္တြင္ ေနကာဝုိင္းက်ဴရွင္တက္ရပါသည္။ နဝမတန္းစာေမးပဲြအတြက္ အခက္အခဲမရွိ ေျဖဆုိႏုိင္ရန္ေမးခြန္း ေပးပါသည္။ နဝမတန္းအလုိလုိေအာင္ပါသည္။
တကၠသုိလ္ဝင္တန္းတက္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းစာရင္းဝင္ သတ္မွတ္ထား႐ုံမွတစ္ပါး တစ္ႏွစ္လုံး ေက်ာင္းတက္စရာမလုိပါ။ မိမိေနထုိင္ရာ ပဲခူးမွာပင္ဝုိင္းက်ဴရွင္၊ ဂုိက္ဆရာမ်ားျဖင့္ ေဆးေက်ာင္းဝင္ႏုိင္ ေအာင္ႀကိဳးစား၍ က်က္မွတ္ေလ့လာၾကပါသည္။
တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေျဖရန္အတြက္မူ ရန္ကုန္သုိ႔လာရပါသည္။ မိမိစာရင္းသြင္းထားေသာ ေက်ာင္းမွ စာေမးပဲြေျဖဆုိခြင့္ကတ္ျပား ထုတ္ရပါသည္။ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးသဃၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွ အ.ထ.က ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ ေျဖဆုိရပါသည္။ ပဲခူးမွဂုိက္ဆရာမ်ား၊ က်ဴရွင္ဆရာမ်ားလုိက္ပါ လာၾကသည္။ ကေလးမိဘမ်ားက အခ်ဳိ႕တည္းခုိခန္းမွာတည္းၾက (အမ်ားစု)၊ အခ်ဳိ႕မွာေဆြမ်ဳိးသားခ်င္း အိမ္တြင္တည္းခုိၾကသည္။ စာေမးပဲြေျဖၿပီး မိမိတို႔ေနရပ္ပဲခူးသုိ႔ျပန္ၾကသည္။
ဤသုိ႔ပညာေရးေလာက နာမည္ပ်က္ေစရန္ ေငြေၾကးမ်က္ႏွာကုိသာၾကည့္ေတာ့ ပဲြစား၊ ဤသုိ႔မဖြယ္ မရာမလုပ္သင့္၊ မလုပ္ထုိက္သည္ကုိလုပ္ေသာ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးႏွင့္ လက္ေအာက္ခံ႐ုံးအဖြဲ႕၊ ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ႏွင့္ေက်ာင္းသားရွိ၊ မရွိစစ္ေဆးရေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ၿမိဳ႕နယ္ ပညာေရးမွဴး၊ ခ႐ုိင္ပညာေရးမွဴး၊ အေျခခံပညာဦးစီးဌာနမွ စစ္ေဆးေရးအဖဲြ႕မ်ား၊ တာဝန္ရွိသူမ်ား မသိ ၾကေလသလား၊ သိၿပီးႏွာေစးေနၾကေလသလား၊ ‘ဆက္ေၾကး’ မ်က္ႏွာေၾကာင့္ မသိက်ဳိးကၽြန္ျပဳေနၾက သလားဟူ၍ပင္ ေမးျမန္းရေတာ့မည္ျဖစ္ပါသည္။
အျခားတစ္ဖက္က ၾကည့္လွ်င္လည္း တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြကုိ ပထမအႀကိမ္ဆုိလွ်င္ ျပင္ပမွေျဖ ဆုိခြင့္မျပဳဘဲ အစုိးရေက်ာင္းမ်ားမွ ေက်ာင္းတြင္းေျဖသာခြင့္ျပဳမႈကုိ ေျဖေလွ်ာ့ရမည္ျဖစ္သည္။ ယခုအ ခါပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားက ေျဖဆုိခြင့္ရေနပါၿပီ။ မည္သူမဆုိ အ႒မတန္းစာေမးပဲြေအာင္ၿပီးသူတိုင္း တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြကုိ အလြတ္ေျဖဆုိခြင့္ေပးလုိက္လွ်င္ ယခုကဲ့သုိ႔ကိစၥမ်ားနည္းပါးသြားမည္ ထင္ပါသည္။
ဤကဲ့သုိ႔ပညာေရးေလာကပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည့္ အက်င့္ပ်က္ဝန္ထမ္ မ်ားကုိေဖာ္ထုတ္၍ အေရးယူရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ဤသုိ႔ျဖစ္ျခင္းမွာ မိဘမ်ား၏မေတာ္ေလာကမ်ားလည္း ပါဝင္ပါသည္။ မိမိသားသမီး ေကာင္းစားေရးအ တြက္တရားဝင္၊ မဝင္၊ ဥပေဒႏွင့္ ညီ၊ မညီ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူလုပ္၍ ဥပေဒကုိ လက္တစ္လုံးျခား လိမ္လည္မႈမ်ဳိးမ်ားမွာလည္း အလြန္ပင္မ်ားလွပါသည္။
ထုိ႔ျပင္ေက်ာင္းႀကီးမ်ားကလည္း ‘ေအာင္ခ်က္ျမင့္မားေရး’ ဆုိသည့္ အလြန္ျမင့္ျမတ္ေကာင္းမြန္သည့္ ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးကုိ အလဲြသုံးေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ေျမးတက္ေန ေသာေက်ာင္းမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္းမွ နာမည္ေက်ာ္ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းျဖစ္သည္။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကုိ ေအာက္တိုဘာလမွစ၍ နားလည္မႈေပးကာ ေက်ာင္းမတက္သည့္ အခြင့္အေရးကုိေပးထားသည္မွာ စာေမးပဲြေျဖဆုိသည့္အထိျဖစ္သည္။
ယခင္ကေက်ာင္းေခၚခ်ိန္ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္း မျပည့္လွ်င္ စာေမးပဲြမေျဖဆုိရေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႀကီး မွာေတာ္ေတာ္က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ျပင္းထန္စြာ ဂယက္႐ုိက္ခဲ့ေသာ္လည္း ‘ေအာင္ခ်က္ျမင့္မား ေရး’ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ စုံးစုံးျမဳပ္၍ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ရေပသည္။
ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အမိန္႔အာဏာသည္ လက္ေအာက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ၾကသူ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ား၊ ဝန္ထမ္းမ်ား မလုိက္နာမေဆာင္ရြက္လွ်င္ မည္သုိ႔မွ်ေအာင္ျမင္မည္ မဟုတ္ပါ။ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းလုိက္နာမႈမရွိသူမ်ားကုိ ေက်ာသား၊ ရင္သားမခဲြျခားဘဲ တိတိက်က် အေရးယူရန္ လည္းလုိအပ္ပါသည္။
ယခုအခ်ိန္အခါသမယတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကုိ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရက ဦးေဆာင္ၿပီးအုန္းအုန္းကၽြတ္ကၽြတ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိပါသည္။
ပညာေရးမူဝါဒမ်ား၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ အစီအစဥ္မ်ား မည္မွ်ပင္ေကာင္းမြန္ေစကာမူ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရသူမ်ားမွာ လူသားမ်ား (ဝန္ထမ္းမ်ား) သာျဖစ္ပါသည္။ ပညာေရးဝန္ထမ္းမ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ခန္႔မလုံေလာက္ေသာလစာ၊ ဌာနဘတ္ဂ်က္ေငြမ်ားျဖင့္ ဆင္းဆင္းရဲရဲ အပင္ပန္းခံကာ လုပ္ငန္းေဆာင္ တာမ်ားကုိ ႀကိဳးပမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။
ဆရာမ်ားသည္ က်ဴရွင္ဝဲၾသဃသံသရာႀကီးထဲတြင္ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ ေငြရေပါက္ရွာရင္း သိကၡာ ကုိရိကၡာႏွင့္ လဲခဲ့ၾကသည္။ အူမ မေတာင့္၍ သီလမေစာင့္ခဲ့ၾကေပ။ စိတ္ဓာတ္ေရးရာမ်ားမွာလည္း ‘အထက္ဖားေအာက္ဖိ’၊ ‘ႀကီးႏုိင္ငယ္ညႇဥ္း’၊ ‘အနားပ်ာ’၊ ‘ေဖာ္႐ႈိးစိတ္ဓာတ္မ်ား’ ျဖင့္ ေခါက္႐ုိးက်ဳိးေနခဲ့ရ ပါသည္။
ပညာေရး၏ အဓိကရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္သည့္ ‘စာကုိလည္းသင္၊ လူကုိလည္းျပင္’ ဆုိ စကားကဲ့သုိ႔ ပညာ ေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမည္ဆုိလွ်င္ ပညာေရးကုိ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ ‘လူသား’ (ဝန္ထမ္းမ်ား) အား စိတ္ဓာတ္ေရးရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေပးႏုိင္မွသာလွ်င္ ‘မလုပ္သင့္ မလုပ္အပ္’ ေသာကိစၥမ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္း၍ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈကုိ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳေရး သားလုိက္ရပါသည္။
စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
ေမလ (၃၁) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္


0 comments:

Post a Comment