Thursday, June 12, 2014

ေအာင္ျမင္ေသာ အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီ ဘယ္လုိထူေထာင္မလဲ


Photo

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီ တစ္ရာေက်ာ္အထိ ရိွလာေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ရၿပီး အစုရွယ္ယာမ်ားကုိ ေရာင္းခ်၍ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေနေသာ ကုမၸဏီေပါင္း ၁၀ ခုပင္ မျပည့္ေၾကာင္း တာ၀န္ရိွသူမ်ားကေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တိက်ေသခ်ာမႈမရိွဘဲ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး၏ တုိက္တြန္းမႈျဖင့္ ေခတ္အလုိက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေပၚထြက္ေလ့ရိွသည္။ ဖက္စပ္ေခတ္၊ သမ၀ါယမေခတ္၊ ေရနက္ကြင္းေခတ္ႏွင့္ မၾကာမီမွ လူအမ်ားႀကံဳခဲ့ရသည့္ အထူးျပဳကုမၸဏီေခတ္ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ထိုလုပ္ငန္းမ်ားမွာ အစိုးရေျပာင္းလွ်င္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားၿပီး ေနာက္တစ္မ်ိဳး အသစ္ေပၚလာတတ္သည္။ အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ျပည္တြင္းရိွ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားသာမက တုိင္းႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားတြင္လည္း အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီမ်ားကုိ ပုိမုိဖြဲ႕စည္းလာသည္။
‘‘ဒီမွာ စနစ္တက်လုပ္ေနတဲ့ အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီက ငါးခု၊ ေျခာက္ခုေလာက္ပဲရိွတယ္။ သူတုိ႔ကေတာ့ စနစ္တက်လုပ္ေနတာပါ’’ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ အတြင္းေရးမွဴး ဦးေအာင္ႏုိင္ဦးကေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ေအာက္ရိွ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ားၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနတြင္ မွတ္ပံုတင္ထားေသာ အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီမွာ ၂၀၁၄ ေမလကုန္ထိ ၁၂၉ ခုရိွသည္။ အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီတစ္ခုကုိ ခြင့္ျပဳရာတြင္ ဦးစြာအစုရွင္ဒါ႐ုိက္တာ အနည္းဆံုးခုနစ္ဦးရိွရမည္။ ထို႔အျပင္ မတည္ရင္းႏီွးေငြအနည္းဆံုး က်ပ္သိန္း ၅၀၀ ရိွရမည္ျဖစ္ၿပီး ကနဦးထည့္၀င္ေငြ က်ပ္သိန္း ၅၀ ရိွရန္လုိသည္။ မိမိလုပ္ကုိင္လုိသည့္ လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစားကုိ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကုမၸဏီမ်ားၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနသုိ႔ တင္ျပေလွ်ာက္ထားရမည္ျဖစ္သည္။
လက္ရိွအမ်ားပုိင္ကုမၸဏီမ်ားတြင္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈအရိွဆံုးဟု သတင္းေကာင္းထြက္ေနေသာ သီလ၀ါအမ်ားပုိင္ကုမၸဏီျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။ ထို႔အျပင္ FMI ကုမၸဏီ၊ သစ္ေတာဖက္စပ္၊ အုိးအိမ္အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီ၊ ျမန္မာ့လယ္ယာစီးပြားအမ်ားပုိင္ကုမၸဏီမ်ားသည္လည္း ခုိင္မာမႈရိွေၾကာင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္အခ်ိဳ႕က မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
ခုိင္မာသည့္ အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီမ်ား ထည့္၀င္ထားသည့္ ေငြေၾကးမွာ အမ်ားျပည္သူ၏ အစုရွယ္ယာမ်ား ျဖစ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး လုပ္ကုိင္ေနေသာ လုပ္ငန္းမ်ားေအာင္ျမင္ရန္လိုကာ ကုမၸဏီႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ အမ်ားျပည္သူ အလြယ္တကူသိရိွႏုိင္ရန္ ၀က္ဘ္ဆုိက္မ်ားရိွရမည္။ ယင္း၀က္ဘ္ဆုိက္ေပၚတြင္လည္း ကုမၸဏီေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္၊ လက္ရိွလုပ္ကုိင္ေနရသည့္ အေျခအေန၊ ကုမၸဏီဖဲြ႕စည္းတည္ေထာင္ထားပံုတုိ႔ကို အမ်ားျပည္သူေလ့လာႏုိင္ရန္ ေဖာ္ျပထားရမည္ဟု ျမန္မာ့စီးပြားေရးတာ၀န္ယူမႈဆုိင္ရာ အေထာက္အကူျပဳဌာန(MCRB)မွ ဒါ႐ုိက္တာဗစ္ကီဘုိးမင္းက ေျပာၾကားသည္။
အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီမ်ားမွာ ပုဂၢလိကကုမၸဏီကဲ့သုိ႔ လုပ္ငန္းမ်ားဖံုးကြယ္မထားရဘဲ ကုမၸဏီဖဲြ႕စည္းၿပီး တစ္ႏွစ္လွ်င္ အျမတ္ေ၀စု မည္မွ်ရသည္၊ အခြန္မည္သုိ႔ေဆာင္ထားသည္ စေသာ အခ်က္အလက္တုိ႔ကုိ ရွယ္ယာရွင္မ်ားသာမက အမ်ားျပည္သူအား ခ်ျပရန္လိုအပ္သည္။ FMI အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီသည္ ႏွစ္စဥ္အစုရွယ္ယာရွင္မ်ားအား အျမတ္ေ၀စုခဲြေ၀ပြဲမ်ားကုိလည္း စနစ္တက်ပံုမွန္က်င္းပေပးသည္။
‘‘အမ်ားပုိင္ဆုိတာ ျပည္သူအမ်ားပါဖုိ႔လိုတယ္။ ဆုိက္ကားသမားေရာ၊ ေစ်းေရာင္းသူေရာ အားလံုးပါ၀င္ႏုိင္ရမယ္’’ဟု ရခုိင္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးေကာ္ပုိေရးရွင္း အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီမွ ဒါ႐ုိက္တာတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေဇာ္ေအးေမာင္ကေျပာၾကားသည္။
အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီအခ်ိဳ႕ မေအာင္ျမင္ရျခင္းမွာ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရိွျခင္း၊ လုပ္ငန္းမေအာင္ျမင္ျခင္းသာမက ကုမၸဏီဖဲြ႕စည္းၿပီး အမ်ားျပည္သူကုိ ရွယ္ယာမေရာင္းဘဲ စတင္တည္ေထာင္သူ သူေဌး ေလး၊ ငါးဦးကသာ ကုမၸဏီ၏ အစုရွယ္ယာမ်ား ျပန္၀ယ္သည့္ လက္၀ါးႀကီးအုပ္လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကုိင္ေနျခင္းမွာလည္း အဓိကအေၾကာင္းရင္းတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း အထက္ပါပုဂၢိဳလ္ကဆိုသည္။ ထုိ႔အျပင္ ကုမၸဏီမ်ားအေပၚ လူထုယံုၾကည္မႈ နည္းပါးျခင္းမွာလည္း အခ်က္တစ္ခ်က္ ျဖစ္သည္။
ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီမ်ားသည္ သက္ဆုိင္ရာလုပ္ငန္းတစ္ခုကုိ ေအာင္ျမင္ေအာင္ လုပ္ကိုင္ၿပီးမွ အမ်ားျပည္သူကုိ ရွယ္ယာထည့္၀င္ႏုိင္ရန္၊ စေတာ့ေစ်းကြက္တင္ႏုိင္ရန္အတြက္ အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီအျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖြဲ႕စည္းေလ့ရိွသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရိွ ဖဲြ႕စည္းထားေသာ အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီအမ်ားစုမွာ ကုမၸဏီဖဲြ႕စည္းၿပီးမွသာ လုပ္ငန္းကုိ ေရြးခ်ယ္ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတကာပံုစံႏွင့္ ျပည္တြင္းပံုစံသည္ လံုးလံုးမတူေၾကာင္း ျမန္မာ့လယ္ယာစီးပြားအမ်ားပုိင္ကုမၸဏီ ဒါ႐ုိက္တာတစ္ဦးျဖစ္သူ ေဒါက္တာစိုးထြန္းကေျပာသည္။
‘‘လူထုက ကုမၸဏီေတြအေပၚ နဂုိကမွ ယံုၾကည္မႈအားနည္းေနတာ၊ စနစ္တက်မလုပ္ႏုိင္ရင္ ယွဥ္ႏုိင္ဖို႔ခက္တယ္’’ဟု အထက္ပါပုဂၢိဳလ္က ရွင္းျပသည္။
ေအာင္ျမင္ေသာ အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္ရန္မွာ ကုမၸဏီကုိ သံုးႏွစ္မွ ငါးႏွစ္အတြင္း အခ်ိန္ယူအျမတ္ရေအာင္ လုပ္ႏုိင္ရန္လုိသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ ေအာင္ျမင္မႈရၿပီး လုပ္ငန္းစီမံကိန္းမ်ားကုိလည္း အမ်ားျပည္သူသိေအာင္ခ်ျပရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာရွင္ ဦးလွေမာင္က ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာ့စီးပြားေရးတြင္ ထင္ရွားေသာ လုပ္ငန္း ၆၀ ကို ေလ့လာရာ ကုမၸဏီ ၃၄ ခုခန္႔သာ ၀က္ဘ္ဆုိက္မ်ားရိွသည္။ ၀က္ဘ္ဆိုက္ရိွေသာ ကုမၸဏီမ်ားထဲတြင္ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာ ကုမၸဏီဖဲြ႕စည္းတည္ေဆာက္ပံုႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၀က္ဘ္ဆိုက္တြင္ အေသးစိတ္ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း ျမန္မာ့စီးပြားေရးတာ၀န္ယူမႈရိွေရး အေထာက္အကူျပဳဌာန(MCRB)၏ စစ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီမ်ား အပါအ၀င္ ျမန္မာကုမၸဏီအမ်ားစုမွာ အင္တာနက္အသံုးျပဳမႈ နည္းေနသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေခတ္အဆက္ဆက္၌ အစိုးရက လုပ္ငန္းတစ္ခုကို အကာင္အထည္ေဖာ္တုိင္း ႀကိဳတင္ေနရာယူထားမႈမ်ားစြာရိွခဲ့သည္။ ယခုလည္း အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီမ်ား အၿပိဳင္အဆုိင္ ဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္မႈသည္ အမွန္တကယ္ လုပ္ငန္းလုပ္ကုိင္ျခင္းထက္ အခြင့္အေရးႀကိဳတင္ရယူထားမႈမ်ား ျဖစ္ေနေၾကာင္း ျပည္ပသုိ႔ ဆန္တင္ပို႔ေနေသာ လုပ္ငန္းရွင္ ဦးမ်ိဳးသူရေအးက ေျပာၾကားသည္။
‘‘ေျပးပြဲလိုေပါ့ အခ်ိန္တန္ရင္ အေျဖေပၚမွာပဲ’’ဟု ဦးမ်ိဳးသူရေအးက အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွတ္ခ်က္ခ်သည္။
အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီအမ်ားကုိ ျပည္သူမ်ားမသိျခင္းေၾကာင့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ စေတာ့ေစ်းကြက္တြင္ ကုမၸဏီငါးခုျဖင့္သာစတင္ရန္ ဘ႑ာအခြန္၀န္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္သိမ္းက ေျပာၾကားသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတအပါအ၀င္ အစိုးရ၀န္ႀကီးမ်ား တုိက္တြန္းမႈေၾကာင့္ ဖဲြ႕စည္းၿပီးေနရာယူထားေသာ အမ်ားပုိင္ကုမၸဏီမ်ားသည္ ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီး အမွန္တကယ္မလုပ္ႏုိင္ပါက အမ်ားျပည္သူက ယံုၾကည္မႈနည္းလာမည္ကုိ သတိျပဳသင့္ေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာရွင္အခ်ိဳ႕က ေျပာၾကားသည္။
7daynewsjournal.com

0 comments:

Post a Comment